Tuesday, September 20

KISAH LANGSUIR KIAN MENJADI


sekarang nih tempat skl kian kecoh dengan kisah langsuir
tiap pagi kat sekolah mesty ada org cerita ada jumpa langsuir kat situlah sinilah
men terbang sana sini


dengarnya langsuir mula aktif sejak-sejak kita raya
kawan skl cakap langsuir tu gian terlebih kena tahan sebulan tuh yg bila terlepas dya boleh tersyok terlebih
mak skl cakap lak skunk nih musim dia 
musim dya nak berpindah ke tempat baru
tu yang aktif len macam..

walaupun aktif terbang kesana ke mari 
benda tuh tak kacau sesaper pun 
cuma saja-saja nak men uuccak dengan makhluk manusia
harap-harap jgnlah dia men uuccaakk dgn skl
ish3..,.kuss,,semangat

banyak juga kisah yg skl dgr sal langsuir pas raya nih..
yg paling bez baru2 nih
mungkin waktu tu dalam kol 2 atau kol 3 pagi kowt,,
ada segolongan budak2 muda dok berkumpul depan kedai makan yg dah tutup time tuh
polis g tegur sebab ingat dorang tu nak merempat 
tapi si rempit tu leh cakap

"incik polis cubalah tengok kat atas bumbung tuh.."

incik polis tengok ja terus lari
mat rempit lak yg dok rilex kat situ
hee..kuat juga semangat bebudax tuh an...tengok benda tu leh wat slumber derk jerk
polis lak yg lari
dan yg paling tak masuk akalnya kawan skl cakap geng2 tuh dok situ nak tunggu si langsuir tu turun
dorang rimas tengok rambut langsuir yg tak terurus
dorunk tuh nak tolong make over rambut si langsuir
tapi dgr2 kakak skl cakap dorunk2 berani pun esoknya ada jugax geng mereka yg demam

haish...itulah padahnya bila dah berani tak bertempat an?

baru2 nih mak sedara skl da wat kenduri anaknya
ingatkan golongan muda mudi cam skl jerk dok meremang bulu roma
rupanya golongan mak-mak pun takut jugax
siap mak cik- mak cik kat kenduri tuh  cakap tak maw buat kerja sampai lewat malam
takut dok ternampak bayang putih lak..

mak skl yg memang berani pun jadi takut tetiba.
tak berani jugax wat keja lewat malam
cukup time balik
dan tak berani balik jalan kaki meskipun rumah mak sedara tu dekat ja dengan rumah skl
jadi pak cik skl terpaksa tggu mak skl wat keja sampai abeh kemudian hantar mak skl balik rumah
dan waktu tu jarum jam mendekati pukul 1 pagi
Alhamdulillah..tak ada apa2 yg terjadi..

pak cik skl lak bukan men semangat nak tengok benda tuh..
ntah apa semangat apa yg ada pada dya
sanggup meronda tinggal anak bini kat rumah semata-mata nak tengok benda tuh
tapi rondaannya sering membawa kekecewaan yg sgt mendalam
sebab tak jumpa pun

alah..org berani mana dia nak tunjuk gigi..



ok skl mengaku yg skl penakut sampy gambo langsuir tak tunjuk langsung
tapi dah tunjuk gambar maya karin..dia cun kan
lagipun dia kan ada kaitan dengan benda alah nih
eh! dia pontianaklah bukan langsuir..biarlah...sama je kan kan kan

sekarang nih perasaan takut makin menyelubungi diri
tidur tak tutup lampu
meskipun ngeri ja mata
tapi peduli hapa
takut punya pasal kan

sampailah hari nih kawan skl cerita 
yg org tak sangka langsuir tuh adalah lampu sport light apa namanya ntah
yg boleh menyala sampai dari jauh nampak cahayanya
itu yg nampak macam benda tuh dok berulang-alik dari tempat yg sama

ya ka?
entahlah...
betul kowt
tak betul pun kowt jugax...
yg penting perasaan takut nih perlu dihilangkan
sampai bila nak tido buka lampu
ngeri mata doe...

31 comments:

yen(toka ziizokukuto) said...

kalau lampu sport ligt,,mana ada hilang hilang ,,,sentiasa nampakk,,,heheheh,,,,skl,,cer tengok kat bawah katil tu,,sebelum tido nanti,,heheh

si kiut lavender said...

x takot2 x takot..*walaupun dlam hati mengumpat x maw maw...lampu bukak dya xbrani kacau lah.hahhah

yen(toka ziizokukuto) said...

sebenarnya cenggini,,,bila lampu bukak or siang hari,,hati kita terang,,,,babtu jarang nampak benda cenggitu,,,,kalau bergelap,,hati kita pun gelap,,tu yang timbul perasaan takut :) semua bermula dari hati ")

IkhAnif said...

ha..ha...tak tahu..malam nie abis larrr SKL...kalo nampak mende tuh..tros jerik nama Ik k..pasti Ik akan terbang ke sana untuk membantu..hahahaha..=_="

si kiut lavender said...

yen: thanx sebab gtaw..semuanya bermula dgn hati..suka ngan ayt tuh..hee..sebab tulah skl pasang lampu..dya xkan kacau punyalah...heee

si kiut lavender said...

ik.: xmolah jerit nama ik..lebih bek jerit nama kim hyun joon ker lee min ho ker kim bum ok gak...hahha..xpe2..mlam ni try jerit tgk..law x terbang dtg membantu skl swuh dya g kacau ik lak

budakijaupendek said...

hehe
kuatkan semangat ye cik lavender.
jgn terlalu takut.
iman kena kuat.
cubaan... hehe

Novelgurl said...

hahaa..jaga2 cik lavender.. ;P
X de r..jangan takut r..x de mende tu.dIA takut kalo kite tak takut^^

si kiut lavender said...

budakhijaupendek : memang tgh kuatkan smngtlah nih..hahaha,,

si kiut lavender said...

novelgurl; klau cam tu kena buat2 berani t mesty dya pun wat2 takut gak an..ahaks..:)

RAINS INDRANI FIRDAUS said...

dulu mase study kt uitm kn..r.i.f pnah nmpak pocong brdiri dpan dining hall..wuuuu...

nasyitahahmadzaini said...

awak2,,,dulu kite time blaja selalu tidor pkul 3 4 pagi...pas2 disebabkan sume kawan da tidur,,,n kesian kan depa sume,,,
sy suke pegi toilet sorg2 dgn harapan xjmpe apa2....bile da kerap wat camtu,,,mule la kawan2 dok cerita pasl mende halus mulus ni...pas2 bile nak g toilet trus ajk kawan teman...(ush panjang lak bcerita) ;)

yusuflaili said...

Salam;
Mungkin hantu langsuir marah sebab semua hantu dah diambil belakun dalam filem2 hantu, tinggal dia sorang belum,

hyz said...

relaks je.. wat tatau... hehe

Ungu Violet said...

hai dear..takot eh...meh ungu teman...hihi

bella luna said...

SKL,cube tengok luar tingkap,kak bella ade mintak kawan akak temankan SKL malam nie,hehe

Mizan said...

mesti belakang rumah SKL dia tidur..hehe..berhati2..

si kiut lavender said...

nasyitah : xpa..nak cita pepanjang pun..yg penting kita enjoy..ahaks...

si kiut lavender said...

yusuflaili : dya xcomeylah nak diamek pelakon..erk..

si kiut lavender said...

rain : sah2 kamu pengsan kan..ahaks...:P

si kiut lavender said...

hyz..: wat tataw wat tataw..*_*

si kiut lavender said...

ungu : alalala..beznya ungu nak teman..yes2!

si kiut lavender said...

bella : mana2...xde pun...heee

si kiut lavender said...

mizan : blkang umah skl xdak pokok kekabu..jdi dya x tringin nak mai...kod..:~~

Mizan said...

dya suka pokok kekabu kah?

si kiut lavender said...

yalah.....kat skolah asyik cita nmpak dta dok bertenggek kat pokok tuh ja..dya suka pokok tuh kot

aiman fanboy k-pop said...

seramnyaaaaaaaaaaa..........kita nih da la penakot..^^

si kiut lavender said...

aiman :lelaki kena kuat bru macho..ahha...^^,

Mizan said...

hee..

CTK said...

hehe...lawak la yg budk2 lepak tuh...ciap nak make over lagi..hahahahahah


http://khayalan27.blogspot.com/

si kiut lavender said...

ntah apa2 ntah bebudak tuh...

berani xkenal alam...hee