Friday, April 27

kita minta.... Dia beri

Assalamualaikum w.b.t






"But perhaps you hate a thing and it is good for you; and perhaps you love a thing and it is bad for you. And Allah Knows , while you know not."
(2:216)

sumber: farah lee

37 comments:

lisa said...

why so true. Ya Allah.

farah hanim said...

allah itu maha penyayang ^_^

elyna mirsada said...

btl 2,Allah lbh mengetahui kn..

Nazayiena said...

Allah tahu segalanya dan ada perancangan tersendiri....

9n0L4 said...

Allah knows the best! ;)

Cha_Haya said...

Yakinlah, apa juga ketentuan adalah terbaik daripada Allah untuk hamba-Nya.

adan said...

Kadang2 kita nak sgt sesuatu tu..tapi kita dapat lain dari yg kita hajati, ..walhal sebenarnya Allah tukarkan hajat kita tu dengan benda yg kita perlukan..

Rtp Farra Arisha said...

semuanya dah diatur. dan sekarang kita hidup dalam aturan dan perancangan Allah! :')

Ninaaa said...

Allah itu memang Maha Penyayang. Awk igtkan entri kita yg baru tu psl result final? Alhamdulillah sy lulus semua subjek. Sy bersyukur sgt sbb sy tahu sy mmg tak boleh buat tp Tuhan bg sy peluang utk berusaha lebih baik :)

nasir hamzah said...

setiap apa yg kita perolehi pasti ada hikmahnya..

Ini Kisah Tia said...

Allah sediakan yang lebih baik untuk hamba-NYA .. insyaAllah

akuamir said...

terbaiikkk,, kekandang kite tak sedar semue tuh.. :D

si kiut lavender said...

lisa:

Allah maha Mengetahui kan....:)

si kiut lavender said...

farah:

yup..that true

si kiut lavender said...

elyna:

hik2..ye2

si kiut lavender said...

naza:

Dia lebih tahu apa yg terbaik buat hambaNYa

si kiut lavender said...

9n0l:

yup..)

si kiut lavender said...

chahaya:

ya..yakinlah akan Dia...pasti ada sesuatu yang lebih baik

si kiut lavender said...

adan:

itulah...kita nak sangat sesuatu tuh..tapi Allah tak beri sebab Dia tahu apa yg lebih kita perlukan

si kiut lavender said...

rtp:

ye...segalanya telah ditentukan..

si kiut lavender said...

ninaa:

really?heheheh..baguslah...
pasni selalu men bet2 lagi ya..hikhik

si kiut lavender said...

NH:

yup..kita hanya perlu redha menerima semua yg telah ditentukanNYa sebab Dia lebih mengetahui perjalanan hidup kita

si kiut lavender said...

tia:

amin..InsyaAllah

si kiut lavender said...

akuamir:

sebab kita terlalu leka dengan dunia

syafiqakarim said...

Allah mengetahu segala sesuatu :)

Boni JLL3 said...

ALLAH maha mengetahui...

Miss Purple Ungu said...

Allah s.w.t lebih mengetahui apa yg terbaik utk hambaNya :)

aReLaN said...

ALLAH lebih tahu apa yang terbaik buat kita kan.hehehe

EruzuLiyana said...

nice entry :)
Allah always be there. :)

Syida said...

Allah knows everything =)

teha said...

ya Allah , mmg betol pon kan :)

c'axoera ヅ said...

Hanya Allah mengetahui...

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is baru sempat melawat hari ni... terbizi sket (^____^)

Wafa Irdina said...

so true dear..
DIA memang tahu pe yg terbaek tuk kita
lambat o cepat
kita akan tahu jugak hikmahnya setiap apa yg berlaku atas kiter
Allahuakbar !
:D

hyz said...

allah punya perancangan y terbaik utk hamba2 nya

NAL said...

soo Trueee

Hanie Dew said...

sentiasa berperasangka baik pada Allah.Dia yang lebih tahu.