Thursday, September 15

penglipur lara


kisah 1

Kambing ; eh, encik anjing...apsal nampak monyok jew nih...sihatkah kamu..?
Anjing : tak..aku sakit hati...aku tension!tension!....
Kambing :la..apsal..ce cite ce cite...
Anjing : tadi ngah aku dok jalan-jalan terjumpalah satu pasangan kekasih nih..punyalah mesra abeh...sampai je dekat aku, si lelaki haprak tuh boleh cakap "ish...najis najis...pergi jauh jauh..syoh!syoh!". barannya hati aku..baran!baran...
Kambing : betulla cakap lelaki tadi tuh, kau nih dikategorikan sebagai najis berat iaitu najis mughallazah....sebab tuh dia cakap macam tuh
Anjing : alah..kalau pegang aku yang hanya digelar sebagai najis berat nih boleh disamak..tapi kalau pegang awek dia tuh boleh disamak ker?...awek dia tuh bukan dikategorikan mana-mana najis...kalau dok pegang sambil raba-raba sana sini mana boleh disamak dosanya tuh...
Kambing ; Wah..kau anjing..otak macam otak manusia daa...ayat power tuh...


kisah 2

*seorang lelaki mengikut seorang wanita*

gadis : apsal awak ikut saya

lelaki ; tak tahu...saya suka awak...awak cantik sangat..saya rasa saya dah jatuh cinta dengan awak..

gadis :awak tak jumpa lagi dengan kawan saya...dia berpuuh lagi cantik dari saya..?

lelaki :  hmmm...?

gadis ; dia ada kat belakang awak..

lelaki ; *berpusing*.tak ada siapa pun

gadis  : kalau betul awak cintakan saya awak takkan berpusing tadi


7 comments:

budakijaupendek said...

kisah 1 tu menarik.
hehe, pedoman bersama =)

si kiut lavender said...

teladan buat semua org...renung2kan yea..=)

Ungu Violet said...

huhu...leleki selalu camtuh...huhu

bella luna said...

cerita 1 tu menarik ;)

CTK said...

hihihi...anjing pOn pandai perli :D


http://khayalan27.blogspot.com/

si kiut lavender said...

CTK : anjing zaman moden mmang macam tuh taw..:)

RAINS INDRANI FIRDAUS said...

heheee...kisah anjing kambing best2..pndai anjing tu menganjing kambing...kui3...