Friday, September 23

Hidup Sebab Dendam


tittle tu bukan merujuk kpda diri skl yg hidup sebab dendam
tapi sebab terpengaruh dengan cerita Hui Jia De You Hua
yg ditayang kat tv2 pukul 6 ptg

dah sampai 40 lebih dah skl follow cita nih
dan cerita mengundang kegeraman di lubuk mata SKL



permulaannya adalah mengenai Lin Ping Ru yg telah mengandungkan anak Shi Xian dan berkahwin dgnnya walaupun perasaan cinta tak ada..
Ping Ru boleh termengandungkan anak Shi Xian pun sebab Shi Xian kenakan Ping Ru minum wine sedangkan Ping ru tak reti minum pun..

ditakdirkan pula Ping ru ada adik angkat/kawan baik yg tinggal serumah dgnnya sejak kecil sebab ibu bapa  Ai Li telah terlibat dgn kemalangan
sebelum berkahwin Shi Xian berkahwin dgn Ping Ru dia ada jugax wat hubungan dgn Ai Li (*hampeh punya lelaki)
dan mengandung di waktu yg sama.Ping Ru lebih cepat gitaw kat Shi Xian tentang kandungannya dan mereka kahwin..
Ai Li bawak diri pergi ke Perancis dgn anak shi xian

 Ping Ru tak diterima oleh mak mentuanya menyebabkan Ping Ru bagaikan jadi org gaji  dan sehinggalah anak yg dikandung Ping Ru keguguran..puncanya disebabkan oleh mak mentua Ping Ru tapi dia tak gtaw sesiapa pun sal peristiwa tersebut...(*sucinya hati)

5 tahun dia mencuba uk dapatkan anak sebab keluarga suaminya benar2 inginkan pewaris
dan selama 5 tahun jugaklah dia mula mencintai suaminya...

Ai Li balik dgn bawa nama Jeniffer utk rampas  Shi Xian dari Ping Ru
dari sini berlaku terlalu banyak episode sedih

terlalu berat utk diceritakan sampailah Ping Ru diceraikan Shi Xian sebab Shi Xian sudah tahu tentang anaknya bersama Ai Li dan tika tu juga Ping Ru mengandung..
Shi Xian memaksa Ping Ru gugurkan kandunga
di tepian pantai mereka berbincang telah lemas sebab dia memang takutkan air

Dirinya diselamatkan oleh WenYuan yg ketika tu dok mencari adiknya Shan Shan membunuh diri..di laut yg sama,,

orang yg mengenali Ping Ru dulu anggap yg Ping Ru telah mati
dan dikesempatan itu Ping Ru ambil kesempatan ingin membalas dendam dengam menggunakan identiti Shan Shan

hingga epsode kini skl jadi geram balik pada Ping Ru yg terlalu taksub nak membalasa dendam hingga sanggup melukakan hati org yg tulus mencintainya, Wen Yuan

apa nak jadi lepas nih diharap Ping ru tak terus balas dendam,kesian pulak tgk Ai Li skrg nih dok menderita tahap kritikal

Geram dengan cara pemikiran Ping Ru sebab dia terlalu taksub nak balas dendam
dan SKl pun  terlalu taksub tgk cita hingga terpengaruh dgn emosi

Ping Ru dulu diselamatkan mungkin sebab Tuhan nak beri dia peluang hidup dan menikmati kebahagian yg sebelum di dya tak dapat

tap sayangnya dia hidup utk balas dendam

haish..sesamalah kita tengok ending dya jadi macam mana
yg pasti sah2lah happy ending

takkan tergamaknya pengarah tu nak buat ending yg tragis..

Shi Xian @ Ling Xiaosu


Choo Ja Hyun @ Lin Ping RU

Ping Ru baik


Ping Ru yg hidup nak bals dendam *_*

Rain Li @ Ai Li





^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^

^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^
^_^



...ending...



jjitjoong has the best gifs! Can’t wait for Kim Hyun Joong’s full MV to see more. You have to follow that tumblr if you love KHJ.

tempek sikit..ahaks..:P
♥♥Kim Hyun Joong♥♥

11 comments:

budakijaupendek said...

amboi layan korea dia,
hehe
tp tak dinafikan.
pelakon perempuan sgt cute ^^

yen(toka ziizokukuto) said...

hehehe,,,,tidak berminat dgn cerita korea,,heheh :) peacee no war

si kiut lavender said...

budak hijaupendek & yen :ni bukan cita korealah..cita cina..heee

Novelgurl said...

Wah..leh tahan pelakon die..hehe..tgk pelakon dlu bru jln CITe ;P

Azie Azman said...

azie hari-hari sampai rumah pukul 8..
tak sempat nak tengok tv..huhu

Mizan said...

wah..NAL minat post nie kat Kim Hyun Joong jew..=)

RAINS INDRANI FIRDAUS said...

ehemm2..ade ramai org ckp sy mcm org korea...(poyokan sy)kui3.....>_<

si kiut lavender said...

novelgurl : heee...semuanya comel..Shi Xian x pun..:P

si kiut lavender said...

mizan : kamu memang..hahhaha..:))



rain : poyonya kamu ini..ahaks..:P
ada dak kowt iras2..t blaja bhasa korea k...heee..:)

Ungu Violet said...

bez gak layan citer balas2 dendam nih....padan muka...hehheh

tp xbek tau dendam2 sgt kat org nih...huhu

amer said...

Aku Suka Sgt Cita Niee . Memang Tertunggu2...Episod dyaa