Sunday, April 1

7 petala cinta


Assalamualaikum w.b.t

image

sapa dah tengok cerita nih..
akhirnya skl dapat jugak tengok filem nih melalui dewatv


kalau ada sesiapa yang belum tengok bolehlah pergi ke page tu dan layan movienya..:)

bagi SKL walaupun cerita ni ada kesalahan dan sedikit kecacatan
kita tengoklah  kualitinya dan inputnya yang berguna
yang boleh dijadikan pengajaran dan teladan
sekurang-kurang industri filem kita dah cuba yang terbaik untukbuat  filem islamik
dan doa-doa sajalah moga kesalahan yang dibuat tak terjadi 
untuk filem islamik yang seterusnya


OST 7 petala cinta
lagunya sangat menenangkan,soft jerk...
ditambah pulak dengan gandingan pelakon-pelakon yang SKL minat macam Diana Amir, dan Fizo Omar


di sebalik tabir 7 petala cinta


    sepatutnya cerita nih dapat sambutan yang lebih tinggi berbanding Ombak Rindu sebab bagi SKL jalan cerita 7 Petala Cinta sangat memberi kesan berbanding ombak rindu yang kurang bagi impak sedih yang mendalam.,ini pendapat SKL jelah.,

tapi kalau filem nih ikut filem islamik 'ketika cinta bertasbih" lagi power.
ehem,bukan nak sokong filem dari indonesia tapi itulah hakikatnya filem islamik indonesia banyak yang terkesan di jiwa..

filem islamik ja ok, bukan sinetron yang entah apa-apa tuh.,..:D 

30 comments:

dyabunga said...

tak tgk lagi citer ni..
ok jugak tu kalau tiru filem islamik dri indonesia..tp kalau sinetron..jgn lah..byk merepek..

aReLaN said...

ala...tak tengok lagi.kena tengok gak ni.hmmm..citer islamik indon memang jauh lebih baik pon kalau kira tapi ok la tu.malaysia pon baru nak start citer2 gini kan.

Syasya Johan said...

tak sebaik indon sebab baru lagilah kan.apa2 pun better dari kebanyakan filem m'sia skrang bnyk merepek xde manfaat pun kadang2 -.-

NAL said...

SKL kamu download la..nanti leh NAL copy2..teringin sgt nak tgk citer ni..igt p pawagam, tidak geram juga sebb tak ajak p..hehe..btw asal behenti keja at beras terbakar tu?

Harith Iskandar said...

ala, kesah cinta gak ke..mmm

Yumida said...

tgk ost mmg teringin nk nengok crita nyer...lom beli lg...

Sarah Mohd Saleh said...

okeee mcm mnrikk.nk tgk lohhh nt ;)

Miss Purple Ungu said...

tgk jugak filem indon yg islamik
tp sinetron mmg x leh layan hehe :)

si kiut lavender said...

dyabunga:

yup,,filem islamik dari indonesia boleh dibangga tapi bukan sinetronnya..huhuhu

si kiut lavender said...

arelan:

hahha...carik masa cuba2 tengok cita nih..:)

itulah..Malaysia baru nak berjinak2 nak buat filem islamik dan harap2 filem islamik akan datang penerbit/pengarahnya lebih teliti utk hasilkan yg lebih berkualiti

si kiut lavender said...

syasya;

hurm,,xpalah...org cakap pelan2,,moga nanti lebih menarik jalan critanya..:)

si kiut lavender said...

NAL:

dah download dah..t mai amek..heheheh..ndak eah..tggu t bila2 kita g tgk wayang..
berhenti sebab bosan..bleh terima ndak alasan tuh?

si kiut lavender said...

harith:

well..hidup kita kan memang penuh dengan cinta....hikhikhik

si kiut lavender said...

yumida:

oh yeah2...g dapatkan yang ori yerk..hahaha

si kiut lavender said...

sarah:

rasa cam oklah nak tengok...berbaloilah jgak..:)

si kiut lavender said...

misspurple:

skl serik nak layan cerita tuh..huh!...hehehehe

ghost writer said...

aku cuba gak layan citer2 macam nih, tapi berat siut mata aku. :)

El-Janna said...

xtk lai^^^

aznim ninim said...

aku dh tgk..
menangis beb!
sedih gila woi....

O CIKTEDDY said...

teringin gak nk tngok ssb nmpk menarik.hehe

Boni JLL3 said...

satu je yang dikesalkan..kenapa promosi untuk filem ni kurang? seolah2 tak bersungguh2 untuk menarik orang ramai untuk menonton filem2 berpaksikan islamik ni..

si kiut lavender said...

Ghost:

faham sangat pasal pa mata tuh jadik berat....hihihi

si kiut lavender said...

al janna:

heheh..cer tengok2//

si kiut lavender said...

aznim:

ang kan ratu air mata..cepat ja turunnya ha....hahahha

si kiut lavender said...

ocikteddy:

heheh..boleh dapatkan cd di kedai cd berhampiran anda..hehehhe

si kiut lavender said...

boni:

ntahnya...cerita cinta yg lain2 banyak ja promote sana promote sini

tapi,,cerita nih agak menimbulkan kontroversilah..namun,,nice try bagi pihak penerbit dan seangkatan dgnnya

ctk said...

ombak rindu ade aaron aziz, itu yg popular kot...hehehehe

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

is setuju ngan filem KCB indon lebih terkesan sebab pelakonnya mang diambil dari meraka yang menjaga auratnya... wbagaimanapun, malaysia masih baru dalam filem islamik... moga lepas ni lebih berhati2 dalam menggunakan Islam sebagai bahan tontonan umum~ takut ada yang salah faham realiti sebenar percintaan dalam islam...

si kiut lavender said...

ctk:

mungkinlah...hahahhaha

si kiut lavender said...

eiyss:

haah....skl kagum dgn perwatakan diorang yg berlakon sbagai suami isteri tanpa ada scene touch...

moga negara kita buat improvement yg lebih baik utk filem islamik akan dtg..:)