Monday, July 9

manusia ka hantu.?


Assalamualaikum w.b.t

kelmarin dekat rumah tok SKL ada buat kenduri sikit
sibuknya sangatlah tak terkata
malam pukul 10 lebih baru boleh jejak rumah 
tapi SKL dengan kak SKL saja yang balik dulu
rumah SKL dengan kak SKL berkembar
jadinya masa balik tuh SKL sorang sajalah duk di rumah

hujan renyai-renyai malam tuh buat SKL mudah nak terlelap dalam bilik
terlupa nak mandi bersihkan diri

sampailah..

"Assalamualaikum.."

sayu saja orang bagi salam, sama perlahan dengan hujan yang turun
tapi SKL hiraukan harap kak SKL kat sebelah rumah yang bukak pintu

"Assalamualaikum.." lagi sayu..

dalam hati dah merungut kak tak bukak pintu
dengan malas SKL terpaksa lepaskan bantal  dan jenguk kat tingkap bilik
apa yang SKL nampak dalam gelap malam tu 
ada sorang perempuan pimpim tangan sorang budak kecik dah pun menuju ke jalan
dua orang tuh macam kak dengan anak menakan SKL
SKL cepat-cepat bukak pintu, sebab anggap bayang orang tuh betul kak dengan anak menakan SKL
mungkin ada apa-apa jadi kat jalan tu yang kak keluar 
tapi sampai ke jalan, dua tubuh manusia tu pun dah tak da

dalam bingung SKL terus masuk rumah,mungkin kak dengan anak menakan SKL dah masuk rumah
masa mandi tu sekali lagi SKL dengar orang bagi salam
tapi SKL abaikan dan terus masuk tidur dengan enaknya
___

pagi nih SKL pi rumah kak nak tanya pasal semalam 
tapi..

kak :eh, acu (panggilan SKL dekat rumah) dengaq ndak semalam ada orang bagi salam. sayu sangat..
SKL : dengaq ja..awat kak tak bukak pintu.?
kak : salam kedua tu baru kak bukak pintu, tapi tak da sapa pun. salam ketiga abang (abang ipar SKL) pi jenguk pulak tak da sapa jugak
SKL :eh, bukan dua kali ja ka dia bagi salam..er,,masa tuh acu tengah mandi kot.. lagipun apa yang kak dengan adik pi kat jalan semalam ?
kak: eh, tak keluar pun. duk rumah ja. masa orang  bagi salam tuh kak duk kat pintu ja. abang tak bagi keluar pun

..SKL pun cerita apa yang SKL nampak semalam,.kami berbalah. 
kak anggap tu bukan manusia tapi SKL yakin tu manusia
sampai kak cakap

kak: cuba acu pikir, takkanlah ada orang yang mai rumah orang tengah-tengah malam dalam hujan plak tuh. dahla bawak anak kecik tak berpayung plak. tak logik langsunglah manusia nak buat macam tengah-tengah hujan yang sat-sat ribut sat - sat slow nih.

SKL : Allah..-___-

-Tolonglah cakap tu ORANG  T__T-





49 comments:

Boni JLL3 said...

saya tak rasa itu adalah orang.. jeng jeng jeng.. apakah itu??

reenapple said...

err.. tak tahu nk kata apa.. ehehe.

.ciknoey. said...

huhu da tengah mlm gk bace entry ni..
erm abaikan je la. kite pun xtau dr mna die datang.

NAL said...

abaikan ja..rasanya bukan orang..OMG !!

churippu farah said...

Huyoo..bca pun dh nek seramm..

Arina Shamsul said...

Allahualam..jelmaan jin kot dear..hihihi

Nyue said...

ishhh..keapaan itu..hurmm...seram gakk

Elysa Sofia said...

lisa x rasa itu orang..jujur cakap T__T

anamizu kaito said...

hayuuutttttt ~
err dlm ujan..
bwk anak..
org len x nampak..
eeeeee !

*tutup mata*






Luv,
cik ana

Encik H said...

ayokkkk...acuuu...haaaa....haaaaa...

si kiut lavender said...

@Boni JLL3

jeng jeng jeng...anggap jalah tu mimpi ngeri...

si kiut lavender said...

@reenapple

Better jgn kata apa2..hihi

si kiut lavender said...

@.ciknoey.

Cuna abailan tapi tetap da dlam minda..lala

si kiut lavender said...

@NAL

bulan men kamu ya...huhu..lena kat diri sendri baru tau..:D

si kiut lavender said...

@churippu farah

Kalau baca pun nek seram eden nih yg nengok lgilah seram

si kiut lavender said...

@arina syamsul

Mungkinlah..saja nk men acah2 ngan si penakut nih

si kiut lavender said...

@Nyue

hehe..tunggu nyue plak yg kena yerk..:D

si kiut lavender said...

@Elysa Sofia

ok

jawapan yg tulus dan jujur itu diterima..-_-

si kiut lavender said...

@ anamizu kaito

rezeki kot nak nampak menda tuh malam tuh..lalala

tapi cukuplah sudah utk malam tu saja..:)

si kiut lavender said...

@Encik H

kenapakah kau H..

erk..hantu susu kot tuh..toink2

aReLaN said...

hohohoh..jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri....

si kiut lavender said...

@aReLaN

ergh..
layan utk jadik hos misteri nusantara..:D

Siti Arfah said...

Hehe. InsyaAllah org ... ^^

si kiut lavender said...

@Siti Arfah

jawapan yg sgt menyejukkan hati..:)

drzira said...

jgn rsau tu oraNG heeheeeee ;P

Ummi Iman said...

Misteri bunyinya...

Encik H said...

tak..itu antu..bwekkk..:p

Yana Libra said...

itu adalah orang~

ok, saya dah tulis..hehe :P

Edy Fee said...

jengjengjeng..siapakah mereka.hehehehe
misteri nusantara dlm hujan

dyabunga said...

org tu..bukan hantu..pk positif..hihi

si kiut lavender said...

@drzira

sejuk mata tgk ayat tuh...:D

si kiut lavender said...

@Ummi Iman

err...
sudi tak tolong rungkaikan misteri tersebut..hihi

si kiut lavender said...

@Encik H

ergh...moga hantu tu turut menghantui dirimu...

si kiut lavender said...

@Edy Fee

hantu pun teringin nak men hujan...lalala

si kiut lavender said...

@dyabunga

ok,,pk positif..

org org org hantu....=_='

si kiut lavender said...

@ Yana Libra

thanks sebab beri jwapannya yg melegakan tuh..:D

Teenager Housemaid said...

erkk..
okey cerita ini agak menyeramkan..


err...kalau saya pun, saya tak yakin itu orang,..
tapi, untuk skl, saya cakap, skl, itu orang.. hahahaha..

si kiut lavender said...

@Teenager Housemaid

hahaha..

ku terima apa saja jawapan yg diberi..toink3.~.~.~.

Adylia Qarissa said...

alamakkkk!! bukan orang tu ;p

yang pasti bukan dkna yang bagi salam ;)

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

alamak.. saspen ngerinya... huhu

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

tapi dedua rumah pulak dengaq benda yang sama.. bagi salam dengan keadaan sayu.. wah... sangat2 saspen ni

si kiut lavender said...

@Adylia Qarissa

sememangnya salam dkna menghantui mimpi skl...huhuhu

si kiut lavender said...

@✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽

mintak dia try pi umah kak is plak yer...hihi..:D

therememberguardian said...

itu orang confirm 100% jgn ar takut...haha!!

9n0L4 said...

huhu. saspen. org tu tak mungkin hantu lah. ;)

si kiut lavender said...

@therememberguardian

tu hanya nak menyedapkan hati saja kan..ahaks..

si kiut lavender said...

@9n0L4

xmungkin hantu..hihi..hope so..

Harith Iskandar said...

mmm mcm antu jerk kan..huhu tp xtau lah kot ade yg nak mnumpang brmalam :)

si kiut lavender said...

@Harith Iskandar

err..alahai harith..knapa bgi jwapan macam tuh..T_T