Sunday, July 1

Bukan niat nak menghina


Assalamualaikum w.b.t

kelmarin SKL buat part time dekat tempat keja SKL dulu
cuti hujung minggu tapi pelancong ramai mengalahkan musim cuti sekolah 
dari pagi sampai ke petang tak putus-putus palancong melawat kat sini 
dan bila ada pelanggan tak masuk kedai SKL
SKL akan berdiri depan kedai dan 'mengusha' manusia-manusia yang lalu lalang
bukan saja nak cari bahan untuk mengumpat ataupun nak mengata 
tapi, anggaplah itu sebagai hobi SKL yang suka tengok keletah-keletah manusia yang lain

sampailah satu masa
adalah satu pasangan melayu ni masuk kat kedai sebelah
walaupun pakai pakaian mengalah artis Hollywood tapi wajah kemelayuannya tu tetap ada

si isteri : dekat -dekat sini ada tandas tak?
kak S : adalah tandas awan kat hujung sana tapi jauh sikit, kalau nak yang dekat pi tandas kat masjid sebelah ni sajalah
si isteri : eh, akak boleh masuk kat dalam masjid tu ka? (masa nih SKL pun terkedu dengar soalan nih)
Kak S : eh, akak nih Islam kan ?
si Isteri : Ya Allah.. belum pernah lagi orang hina aku selama hidup aku nih.. muka aku nih tak cukup melayu ka sampai ada orang tanya macam tuh sekali
Kak S : bukan nak menghina, tapi dah kak tanya soalan bodoh macam tuh, dah kita orang Islam sah-sahlah boleh masuk.

si suami yang merah padam mukanya tuh terus tarik keluar isteri dia keluar dari kedai tuh
tapi sempat jugak membebel

si isteri : apa hina sangat ke pakai baju cenggini, orang yang bertutup litup pun ada yang lebih teruk perangainya

SKL sempat ja dengar, tapi Kak S masa tuh tak dengar. mujurlah. kalau tak tak tau apa lagi yang akan keluar dari mulut dia yang boleh tahan lasernya tuh

bila kak S nampak SKL terus cerita pasal pelanggan tuh padahal SKL dengar semuanya dah

haish..macam - macam keletah manusia ni kan
macam mana si isteri tu boleh tertanya soalan yang kurang pandai macam tu kan
tapi kak S ni pun sama jugak sebab tak faham soalan yang orang tuh tanya
yalah dia tanya macam sebab masa tuh dia tu dengan bersingletnya berleggingnya.
sah-sahla tak sopan kalau nak masuk kat dalam masjid
suka sangat tanya soalan luar alam jadik jawapan pun kadang -kadang luar alam jugaklah kan..

| tahniah buat Irine Nadia Marcelo yang kini sah menjadi milik suaminya pada 29 June lalu.


sumber pic : fb irine






44 comments:

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

hahaha ;) tak pasal2 kn merah satu muka tu..

reenapple said...

oh.. normallah., kadang3 manusia amrah bila kita tnya sesuatu yg dah memang diri mereka.. heee

Syakir Rahman said...

terkejut jugak baca title skali ngan gmbr irene tuh...ahahaha... upenye xde kne mngena :p

btw, berdoa je la mintak pompuan tuh dibukakn hati...

si kiut lavender said...

@вʋввℓɛ ρσρƨ :


Hahaha..angin marah tengah membuak-buak tuh

si kiut lavender said...

@reenapple :

tak boleh terima lah tuh..muhehehe

si kiut lavender said...

@Syakir Rahman :

hehe..nasib baik baca..kalau tak mesti terus-menerus salah faham..:)

Harith Iskandar said...

slah c is3 tu jgak la, yg dia p tanya soklan bodoh tu nape kan?jwapan kak S tu rasanya memang logik dah...ehehe amik skali... :p

si kiut lavender said...

@Harith Iskandar:

hehe..dia malu tuh duk pakai macam tuh nak masuk masjid plak....hihi

jawapan logik yang sememangnya makan dalam...muhehehe

Yumida said...

sadis kisahnya...hadoi...minah saleh celup....

NAL said...

NAL sokong Kak S. Si isteri tu tanya soalan bodoh buat ape? Mungkin la ada sesetgh mereka yang bertutup litup tu teruk prangainya tetapi sekurang-kurangnya dia menjaga aurat sbg seorang wanita islam.

si kiut lavender said...

@Yumida:

sadis ker..muhahha

celop la sangat..=_='

si kiut lavender said...

@NAL:

itulah..SKL tak faham sgt paal pa depa nak kata macam tuh..

mana boleh kaitkan sikap seseorang dgn hukum Allh..
dia loser sebab tuh dia cakap benda yang dangkal mcam tuh

Boni JLL3 said...

haha. ntah macam mana saya suka soalan awak. eh, akak ni islam kan? hahaha.soalan simple tapi padat dengan perlian..hehehe

Sarah Mohd Saleh said...

mmg lumrah manusia tu yunk..dah tau pakai pakaian cemtu xkan nak slumber pegimsuk msjd cemtu,haihhhh.zmn skrg sume xckup kain bukannye teknologi xmaju

Wanieys said...

adey tanya lagi soklan cam tu kn dh kena huhu

LadyBird said...

bgs jugak soalan isteri die tu.. sebab.. sekurang2nye die tahu pakai mcm tu xleh msk masjid.. tp biasanya toilet kat luar masjid, bukan dalam masjid.

penjajah minda said...

moral of the story, jangan tanya pasal tandas kalau pakaian terdedah.hehe

ஜ miss klanika ஜ said...

teruknye . dia yg hina diri sendiri blame org len lak. hehe

Edy Fee said...

tatau nak ckap...
mmg ade yang tutup aurat tp perangai terukk
tp lagi bagus drpada yang tak tutup aurat dan peragai tak bgus

Puteri Kegirangan said...

realiti kehidupan umat zaman sekarang an
sgt menyedihkan
emmm

Adylia Qarissa said...

cuma boleh cakap, kesian kat laki dia...ermmm

adan said...

manusia mudah sgt melatah kan..

Elysa Sofia said...

bila baca ulang2,yg start dulu 99% si isteri.pergi tanya cmtu buat ape,lain kali cermin dulu pakaian awk tu cmne.kn dah kena tanya soalan pedas Kak S tu :3

aReLaN said...

melayu yang takde rupa melayu tu.aiyooo..tahniah irine & pasangan.memang comey.

hamzah ian said...

tahniah kepada beliau.. suwit je

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

hmm.... sedih pulak dengaq perbualan tu.. huhu

EruzuLiyana said...

islam pada nama je ==''

si kiut lavender said...

@Boni JLL3 :

eh2..bukan SKLlah..kak s nuh..SKL xberani plak nak kluarkan soalan slumber tuh...hehe

si kiut lavender said...

@Sarah Mohd Saleh:

teknologi dah maju
tapi pemakaian macam nak ke masa kebelakang balik..aish..macam2

si kiut lavender said...

@Wanieys

haha..tak memasal jakan kena sindiran pedas tu kan..:P

si kiut lavender said...

@LadyBird

ya...si isteri tuh memang dah sedia tau yg dia xboleh masuk ke masjid sebab pemakaiannya tuh..tapi xpatut tanya soalan cenggitu agak menampakkan kebodohan disitu..:)

si kiut lavender said...

@penjajah minda

yeah.konklusi yang baik..hihi

si kiut lavender said...

@ஜ miss klanika ஜ

xnak mengaku kesalahan sendri cenggitulah jadiknya

si kiut lavender said...

@Edy Fee

apa yg penting soal hukum dgn sikap seseorg mna boleh main dibanding2kan

si kiut lavender said...

@Puteri Kegirangan

sangat menyedihkan..

hanya mampu berdoa moga kita tak tergolong seperti insan2 sebegitu..:)

si kiut lavender said...

@Adylia Qarissa

dia yg memilih utk membiarkan isterinya berpakaian macam tuh..
mau tak mau kenalah tanggung beserta dosa sekali

si kiut lavender said...

@adan

yup..mudah sgt nak melatah

si kiut lavender said...

@Elysa Sofia

hik2..rajin plak pi baca byk kali..

itulah,,dah pi tanya soalan tak terduga jadi kenalah berhadapan dgn soalan yg agak panas plak lepas tuh..:)

si kiut lavender said...

@ aReLaN

melayu yg nak jadik org barat cenggitulah..

ya...pasangan yg sgt comel..:)

si kiut lavender said...

@hamzah ian

8nod..

mereka sgt sweet..:D

si kiut lavender said...

@✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽

sedih hingga menikam kalbu kan..:)

si kiut lavender said...

@EruzuLiyana

dah terlalu byk islam hanya pda nama awk..-_-'

9n0L4 said...

huhu. tak tahu nak ckp ape. mcm mcm lah skrg ni. ;)

si kiut lavender said...

@9n0L4

telatah manusia zaman skrg ni macam..entahla...takut nak cakap lebih nanti terkena kat diri sendiri..-_-