Tuesday, January 17

cinta umpama tahi hidung?


Assalamualaikum w.b.t

cinta sekarang nih macam-macam kan..
dulu,
"cinta umpama kurap"
kemudian
"cinta bagaikan kentut" by Arep skema
kini dikaitkan pulak dengan tahi hidung by encik mimpi

agaknya mungkin dah habis kowt
unsur-unsur alam yang indah untuk dikaitkan dengan cinta
dah kekeringan idea
kini cinta diumpamakan dengan benda-benda ada dengan diri..eheks..:D


sumber pic : encik mimpi


apa pun tak kisahla
janji jangan dinodai nilai cinta sebenarnya...:)

20 comments:

Ungu Violet said...

kehkehkeh...taik idong!!...tak romantik langsung...haha

budakijaupendek said...

Kihkih..
Kurap syok digaru.

si kiut lavender said...

ungu:

ntahnya...sket pun x romantis,,haish

si kiut lavender said...

budakhjau:

uik...kurap syok digaru
tapi jgnla dikaitkan dgn cinta...
kejam owt

ghost writer said...

ok lepas nih kita umpamakan cinta dengan suis lampu.

Miss Purple Ungu said...

klu si pakwe ckp gitu kt makwe dia silap ari bulan blh muntah purple makwe dia tu haha :)

::WafaIrdina:: said...

cinta itu cahaya sanubari..
kurniaan tuhan fitrah insani...hehe


pe pun hakikat cinta yang sebenar hanyalah kpd NYA..bes sgt2 bercinta dgn DIA...p cinta sesama mnusia pun xsalah..y slh cara melaksanakan nya...biarlah cinta yang halal menjd rebutan kita...y pntg jgn cinta kdp sesuatu pun melebihi cinta kpd NYA..

*cita mmg tjuk yg sgt femes kan..hehehe

Sarah Mohd Saleh said...

hahaha..nsb x cinta diibaratkan seketul tahi untuk dijamah.

syafiqakarim said...

haha sengal.
tp ada betul nya kan

si kiut lavender said...

ghost:

kenapa perlu dgn suis lampu...
ajaib sgt ker suis lampu tuh..0_o

si kiut lavender said...

mis purple:

haha....arap2 bkal pakwe skl xkan pernahnya nak ucap kata2 sebegitu...:)

si kiut lavender said...

wafa:

hee...
sapa xsuka bila bercakap soal cinta
cinta tu meluas
bkan hanya fokus pada cinta terhadap kekasih/pasangan..:D

si kiut lavender said...

sarah:


Ya Allah..
harap2 xdelah org umpamakan dgn yg itu..
ish2....teruk sgt tuh

si kiut lavender said...

iqa:

hurm..
bila kita hayati bebetul
yup..memang ada maksudnya tersendiri..:)

LadyBird said...

bg lady cinta itu umpama garam.. hihihi.. boleh x?

nad said...

Haha susah la cinta nie, cam makin tambah masalah :(

MaYa MustWany said...

hahaha tajuk xboleh blah sungguh.hihihi

HARITH ISKANDAR said...

ehehe sbb tu asyik melekatttt je manjang w.pon dh buang berkali2..ekekeke :p

ctk said...

hahahaha..suke aty kamu je encik mimpi...hahahaha

Gomez said...

ghost: kenapa perlu dgn suis lampu... ajaib sgt ker suis lampu tuh..0_o