fairy tale under starlight

   


salam 
have a good day all of you...
hari nie 19/7/2011 cite fairy tale under starlight dah abes...
21 episode...
bezz sih...
happy ending agy
akhirnya selepas kekecewaan dan hampir berputus asa 
dorang dapat jgax bersama
yu you tong luv xun fan..

eh2./..mesty da yg xfaham..
cite siar kat tv2 pkol 6.00 ptg tuh..
skunk dah abes...

meh nak gtaw serba dikit sal sinopsis dier





Untuk mempertahankan usaha Karaoke Keluarga “Tian Mi Mi” yang mengalami kesulitan wang, Yu You Tong (Megan Lai) seorang penata rias artis-pengantin yang sgt meminati dengan Fang Zi Hao (Lego Li) dan menjadi pengerusi FCnya, telah meminjam wang pada keluarga Sun Fan. Sun Fan (Baron Chen) adalah pemain pengganti yang bermimpi menjadi bintang filem terkenal. Ayah Sun Fan iaitu Sun Yu (Luo Bei An) menentang keras kalau Sun Fan menjadi bintang film. Ia berharap Sun Fan akan meneruskan usahanya dan menyuruh Sun Fan untuk meminta hutang Yu You Tong. 
Fang Zi Hao iaitu penyanyi yang sedang naik popularitinya tidak menemukan wanita yang cocok untuk MV-nya, Sun Fan memperkenalkan kekasinhnya, Xing Ye Zhen (Tanaka Chie) kepada produser dan akhirnya Fang Zi Hao memilih Xing Ye Zhen . Ye Zhen yang mendapat begitu banyak kemewahan dari Zi Hao tidak dapat menolak layanan baik Zi Hao, ditambah pula perangai  ibunya yang materialik telah campur tangan dalam hubungan Ye Zhen dan Sun Fan, dan membuat hubungan mereka menjadi renggang.

 Sun Fan yang telah mendengar desas-desus bahwa Zi Hao mulai memikat hati Ye Zhen, dengan keadaan emosi dia telah datang kepadan Zi Hao dan bergaduh, You Tong telah melihat pergaduhan tersebut dan menangkap pic mereka bergaduh dan diuploadkan di ke internet supaya peminat Zi Hao akan tetap terus setia kepada Zi Hao. Akibat pic itu, Sun Fan menjadi bintan dan perbualan org ramai , hal ini membuat status Zi Hao mulai terancam. Zi Hao tidak kehilangan akal, dia terus mengejar Ye Zhen. Zi Hao melakukan berbagai cara untk mendapatkan Ye Zhen. Skandal Zi Hao – Ye Zhen dimanfaatkan oleh Ye Zhen untuk membuka jalan di bidang lakonan. Sun Fan yang berusaha untuk mempertahankan cintanya akhirnya harus merelakan hubungannya putus dengan Ye Zhen.

You Tong memberi semangat pada Sun Fan yang putus cinta untuk segera bangkit, agar dapat mengalahkan Zi Hao. You Tong yang sentiasa di sampingnya tanpa Sun Fan sedar  You Tong bererti dalam hidupnya. dIa mulai cemburu mendengar You Tong begitu memuji Zi Hao.
pelbagai dugaan yg dihadapi uk mereka mengakui perasaan masing2. blog yg sering ditulis oleh You Tong iaitu "bisikan Pelangi" telah berjaya menarik minat Fan Zi Hao utk menjadikannya sebagai filem.."bisikan pelangi" menceritakan tentang seorang gadis yg mempunyai impian utk mengejar pelangi..
Uju bakat dijalankan bagi mencari watak2 dlam cerita tersebut..
Fang Zi Hao turut menjemput Sun Fan ke uju bakat tersebut..pengarah terkenal Wu Guoliang telah memilihnya sebgai watak utama iaitu sebagai "Rainbow". awalnya zi hao enggan menyerahkan watak tersebut namun akhirnya dia merelakannya,,
salah faham telah terjadi antara sun fan dan ayahnya menyebabkan sun fan menarik diri dari filem tersebut.. namun setelah mendegar kata2 you tong yg sgt berhrap wtak utma dimainkan olehnya dia telah berfikir dan ingin mendptkan watak tersebut kembali,,

byk lagilah situasi yg berlaku.. penat nak citer pepanjang..
endingnya..you tong bersama dgn sun fan setelah disatukan sendri oleh zi Hao meskipun Zi HAo terasa perit melakukannya kerana dia juga mencintai you tong..

 
babak last...best bila dgq kata2 you tong
ayatnya xbrapa ingat tapi lebih kurang mcam nilah
"setiap org ada impian,,impiannya nak kejar pelangi tuh telah berjaya kerana pelangi tersebut ialah sun fan yg dulunya zi hao..kini dia ada dua pelangi..zi hao adalah pelangi yg dpt dilihat dari jauh dan sun fan adlh pelangi di hatinya..":
"utk mencapai impian kita,,byk benda akan terjadi..kita akan selalu terjatuh..apabila terjatuh jgn lupa utk bangun kembali..kerja kembali impian kita.."

p/s:jgn sesekali berkenalan dgn putus asa ya  :)
Baron as sun fan

[meganlai4.jpg]

megan lai as yo you tong


lego li as fang zi hao


ini video yg dinyanyikan oleh fang zi hao aka ost fairy tale under starlight


       

Comments

Anonymous said…
i like this film and the story.. ^_^.. anonymousga2011
Fazzy said…
try watch the new series in TV2...

really raelly good drama....

i enjoy FTUS as well, n now i'm addicted to the new one....

dunno the new series english title, i only know its chinese name... but, what i can tell u, its really really good drama...
Fazzy said…
回家的诱惑...
this is the title..
hui jia de you huo...
Home temptations

here r the triler, hope u will like it..

http://www.youtube.com/watch?v=3B0-AfeDT9o
yes..i love thet drama damn much...:)
9n0L4 said…
cite taiwan ehhh. ;)

Popular posts from this blog

i'm coming home

Malang Tak Berbau

Mengasah jemari yang menumpul