Sunday, May 13

alahai pembangunan


Assalamualaikum w.b.t




kawasan yang sebegini indah

01






digondol dan ditarah untuk aktiviti pembangunan dan perumahan




kadangkala projek yang dibuat terbengkalai dan terbiar










di tempat SKL berjebah dengan pembangunan-pembangunan yang terbengkalai
kalau siap pun sepi tak dikunjung
sakit mata sakit hati sakit jiwa sebab dah rosakkan alam kemudian tak diuruskan dengan sebetulnya
kemudian individu yang tak bertanggungjawab pulak dengan sewenangnya buat kawasan tu sebagai sarang maksiat, sarang penagihan dan segala sarang-sarang ada kaitannya
sepatutnya dari pengurus projek, marketing sehingga buruh-buruh binaan patut bertanggungjawab dari mula sampai habis
bila dah mula sesuatu projek kenalah bertanggungjawab hingga ke akhirnya
bukan berhenti sekerap jalan meskipun banyak halangan yang ada

macam tu jugalah dengan cinta
bila dah sentuh hati seseorang
bila dah memulakan sesuatu hubungan
dan mula pasti pasti dia adalah jodoh kamu
dare yourself untuk pastikan hubungan itu berakhir sehingga ke perkahwinan
bukannya berhenti sekerat jalan macam cinta bangunan tak siap

adeh..termelencong cakap sal cinta pulak..ok blah dulu.:D



43 comments:

Harith Iskandar said...

lencong sikit jer kan..cinta alam sekitar :p

tp yer lah, skrang ni byk yg trbngkalai.kesian kat pmbeli 1 hal, kesian kt alam skitar tu penting jgak.lg pun itu jelah warisan yg kite ade utk anak cucu nnti kan?... :)

Hanamiko Sakura said...

betul2x..
merosakan alam semula jadi.
banyak menyusahkan orang.. gerr~
hahaha!

.ciknoey. said...

wahhh.. mule2 dah seyes cite psl pembangunan, tibe2 terkait psl cinte plak.. hihi..
:D

Elysa Sofia said...

Ada kene mengena lah SKL antara dua benda tu..hehe terbabak kejap pun xpe ;D Yang pembangunan tu dekat rumah lisa pun ada.Sekarang tinggal semak samun,bangunan kosong,jadi tempat anjing liar lalu lalang..hmm

Boni JLL3 said...

itu lah manusia yang selalu saja tamak..ketamakan hingga menggadaikan keindahan duniawi ciptaan Allah ni

Sarah Mohd Saleh said...

ptt msia ni panas sgt lately nih.manusia2 ;(

FARHAN said...

betul tu stuju!!

yg termelencong tu pon stuju! ;P

si kiut lavender said...

harith:

cinta alam sekitar.??yeah that me that me..:P

itulah..sedih hati nih alam diperlakukan sesuka hati
nak menegur tiada kuasa..alahai...xbergunanya rasa..:(

si kiut lavender said...

hanamika:

entahnya..

menyusahkan...dunia makin panas taw nak tarah bukit jerk...hesshh

si kiut lavender said...

ciknoey:

nak buat macam mna..

tngan gatal nak sebut sebab dah lama tak buat entri pasal cinta2 nih..hahahha

si kiut lavender said...

elysa:

wah..sedapnya nama dya..hoho..

jdi tempat tggl anjing xpa
kalau jadi sarang penagihan tak ke naya..

si kiut lavender said...

boni:

rakus mengejar kemewahan sampai tergadai benda yg indah...alahai..:(

si kiut lavender said...

sarah:
haah...panas truk walaupun hujan tapi hujan cam bahaya jerk..huisshh

si kiut lavender said...

farhan:

hahah...kamu nih farhan..ada2 sajalah..

*agak kekok nak pggl kamu farhan..hikhik

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

Alam yang indah ini dikotorkan oleh tangan2 kita..manusia kan? huhu

kura said...

boleh pula buat gaya perbandingan diantara bangunan terbekalai dgn cinta. amboihh. hahha

CekbOlat-bOlat said...

ditarah tarah gunung ! dh cACAT .. x cantek ;'(

9n0L4 said...

hehe. kiut je perumpamaan dan persamaan tu. pembangunan & cinta. due bende yg cube dikiaskan. ;)

Hanim Irsyad said...

emm.. abes da bukit-2!! :(

budak penjara said...

wat bangunan tinggi2 tapi projek terbengkalai..cam sial je

Ninaaa said...

Aku takut tengok semua perubahan yang manusia lakukan demi mengikut arus permodenan.

Dalam fikiran aku, kita perlu kan 1 idea baru yang boleh diterima semua.

Idea yg lebih baru mungkin kerana aku sendiri rasa tanpa permodenan kita akan tertinggl jauh.

Hmm, tapi apa ya?

Wafa Irdina said...

dunia akhir zaman..seme nak buat bangunan tinggi2..
pembangunan tuk dri sendri xnak pulak buat an..
muhasabah..emm

bes analogi pembagunan cinta 2..
sukerrrr...heee

*law bab cinta, memang laju jewwww..heee:D

NAL said...

kalau kat Langkawi memang banyak pembangunan seperti ni. SKL pernah datang sini? haha

syafiqakarim said...

musnah semua.

Lea Isnawi said...

lepas tu mulalah berlaku bencana alam kannn

EruzuLiyana said...

cinta bangunan tak siap. nice :)

dwaty said...

ada maksud tersirat rupanya...

pic no 2 tu macam bukit broga jer...

Miss Purple Ungu said...

sayang betul bila tempat secantik tu dirosakkan atas nama pembangunan huhu

si kiut lavender said...

kak is:

yup..

hal itu memang tak boleh nak disangkalkan lagi

si kiut lavender said...

kura:

alah..bukan selalu pun..:D

si kiut lavender said...

cebolat:

gunung yg ditarah mana nak ada cantiknya..
seram adalah..huhuhu

si kiut lavender said...

9n)l4:

eheks..tetiba ja ada tuh..hikhikhik..

jari terlajak menaip..kiki

si kiut lavender said...

hanim:

abesla anak cucu kita xsempat nak rasa udara segar

si kiut lavender said...

budak penjara:

ntahnya..0_o

si kiut lavender said...

ninaa:

buat ja pembangunan mesra alam..

utamakan alam semuala jadi sebelum membangunkan pembangunan..

tapi bukan mudah nak sedarkan orang2 tamak yg bertopengkan manusia nih..0_o

si kiut lavender said...

wafa:

duk melawan lanih..
yg mana pling tggi itu yg akan diiktiraf..haish..macam2

erk...alah..benda besalah tuh..ahaks

si kiut lavender said...

NAL:

yekah?

hahaha....
penah jerk pegi situ tahun 1992..:D

si kiut lavender said...

iqa:

yeah2..selamatkan semua..kita mampu sebenarnya..cuma ntah macam mana nak mulakan langkah

si kiut lavender said...

lea:

ya3...bencana alam..
kemudian mengeluh tgk kerugian sana sini..
xsedar apa yg jadi berpunca pada diri jugak

si kiut lavender said...

euruzulina:

hehhe..yg tu jgak dia nak fokus kan

si kiut lavender said...

dwaty:
hahhah..mestilah selit sikit2..kang bosan plak entry nih..:)

bukit broga..mungkin ya kowt..hahah..pakai sauk kat google jerk

si kiut lavender said...

misspurple;

syg seribu kali syg.

namun kita gagal menghalangnya
hanya menjadi pemerhati ditepian rumput..

hyz said...

setuju ngan perumpaan cinta tu ngan pembangunan .. heheh bijak!