Thursday, February 2

perempuan bertudung elakkan "berlegging"


Assalamualaikum.w.b.t

Trend wanita bertudung kini suka mengenakan 'legging" dengan memakai baju yang separuh labuh.
Yang kaki kurus dengan bentuk kurusnya. dan yang berisi dengan bentuk montoknya. nampak sangat tak kena, tak cantik, tak sesuai dan tak manis..

manakan tidak dari kepala dah nampak ayunya ditambah pula dengan baju yang labuh menyerlahkan lagi kesopanannya tapi tercacat dengan leggingnya yang ketat




baju labuh dah nampak molek,tapi sayang bila dingamkan dengan seluar ketat

legging diperbuat daripada bahan cotton spandex yang lembut
jadi, pemakaian legging ini diibaratkan dengan seluar dalam


orang bukan Islam pun dah tegah bangsanya jangan pakai legging di tempat awam..
inikan pula orang Islam


"Biarlah orang kutuk kita berfesyen ketinggalan zaman, asalkan kita tidak memakai fesyen akhir zaman"


Shiny Lamé Leggings for Kids


tapi budak-budak kalau pakai legging polka dot atau belang-belang masih terserlah kecomelannya...:D

49 comments:

Tikah said...

terbaek ! !

Boni JLL3 said...

itulah..sekarang dah jadi trend pakai legging ni..kebanyakan orang kita pun dah pakai menatang ni..

Mardhiyyah Ridzuan said...

Seriously. mar pun pernah buat entri pasal legging ni. Nauzubillah...

http://mar-ridz.blogspot.com/2011/01/bila-yang-bertudung-pakai-legging.html

syafiqakarim said...

banyak juga tgk mcm ni.
harap2 kite xlah :)

NAL said...

betul..x sesuai wanita berhijjab pakai legging..nak fesyen pun agak2 lah..to SKL, stay ur fashion trend.. :)

Adylia Qarissa said...

cantik tapi berdosa ;p

Sarah Mohd Saleh said...

memang xmolek pempuan bertudung pkai legging.ibrt bek die xyh pkai tudung.ye dakk

Sarah Mohd Saleh said...

memang xmolek pempuan bertudung pkai legging.ibrt bek die xyh pkai tudung.ye dakk

::WafaIrdina:: said...

betol 2
memang da jadik trend da si legging ni
nk punahkan muslimah jer anasir2 jahat ni
tudung comel da pakai
ble trun bwh ngok..
alahai...sedey ny at
ni bukan tutup aurat
ni balut nangka busuk namew ny..
~~~

si kiut lavender said...

tikah:..heee..:D

si kiut lavender said...

boni:

haish...bukan stakat org muda sja..glongan mak cik2 pun dah terpengaruh ngan menda nih..stylela konon

si kiut lavender said...

mar:

sama2lah kita mnegur kaum kita supaya tersedar..jgn sronok berfesyen smpy terlupa tentang2 batas berpakaian

si kiut lavender said...

iqa:

harap2 insan disekeliling xdelah mcam tuh...

si kiut lavender said...

NAL:

ofcoz..i always be myself..:)

si kiut lavender said...

adylia:

yg berdosa tuh yg diorang suka kejarkan sgt

si kiut lavender said...

sarah:

haah..betul tuh..bek free hair je terus

si kiut lavender said...

wafa:

kita selalu ckap yg bangsa asing nak runtuhkan agama kita..tapi kita xpernah nak sedar yg bangsa kita juga menyebabkan agama kita kian punah

EyqaLuvender said...

agree dgn SKL.
skrg ni nama je fesyen muslimah tp ble da padankn ngn legging tu muslimah ntah ke mana...
buruk tgk org pkai.
tp btol,bdk2 kecik pkai legging polka dot,belang2 sgt cute! =D

Miss Purple Ungu said...

merata2 dah pmpuan btudung yg pakai legging gini
nampak kurang manis huhu

misluvcoklat said...

serius rmai pkai legging ni.
euw .
sendarts noks.

Lady Emilya said...

betul betul, segala benda nampak, tak sesuai dengan imej bertudung nice entry =)

Ungu Violet said...

pakai legging setakat balut kaki...bukan tutup aurat namanya..:)

si kiut lavender said...

eyqa:

hilang imej muslimah bila pakaian muslimah digandingkan dengan legging

si kiut lavender said...

misspurple:

hrap2 kita terhindar dripada pakaian sebegitu

si kiut lavender said...

misluv:

sometime skl tertanya2,,selesa ka pkai pakaian yg sendat,ketat da jarang tuh

si kiut lavender said...

lady emily:

segala benda nmpak smpy terbuntang mata lelaki dan prempuan..:D

si kiut lavender said...

ungu:

legging nih sarung kaki dan bukan seluar..byk org salah fham kegunaan legging sbenarnya

Boni JLL3 said...

hahahahaha..mak cik pun ramai gak ke yang pakai menatang nih??hehehehe

KizZ said...

Terbaik-terbaik..huhu budak2 pakai legging pun kiz rasa tak bape elok jugak kot sebab nanti dah besar terbawak-bawak ke apa ke kan..

eeiyss said...

'longgarkan pakaian kamu wahai wanita2 sekalian... itu sebahagian dari perintah Allah' tutup bukan syarat asas... disertai dengan longgar dan tidak menampakkan susuk tubuh

eeiyss said...

nice sharing

LadyBird said...

kenapa org kite mudah terikut dgn budaya mcm ni.. sdgkan budaya kite la agama kitelah yg terbaik.. x perlu ikut2 yg lain..

O CIKTEDDY said...

yes, i hate seeing women wear leggings..x tutup aurat lorh!

si kiut lavender said...

boni:


yup..dah byk dah glongan makcik2 yg terpengaruh dgn org muda atau dgn ank2 pky legging...
kat tempat sya dah bercambah dah...

si kiut lavender said...

kizz:

btul jgak ckap kizz tuh..tapi smuanya depend pda parent jgak...klau mereka bnarkan itu yg diorang trus pkai legging tuh

si kiut lavender said...

eeiys:

thanks

lady:

org kita suka menyanjung dan mempraktikkan budaya agma len..bukan xb0leh ikut tapi seelok-eloknya ikutla menda yg btul

si kiut lavender said...

cik teddy:

bukan kamu sorang...byk sja yg org xsuka..tapi si pemakainya mungkin xsedar atau buat2 xtaw jerk...

bila tegur..jawapannya"alah.,.,jeles lettew."..0_o

ghost writer said...

yang lelaki lagi lar suka melayan mata ye dak.. :D

Misskonspirasi said...

terbaek entri nieh.. tapi.. rata2 gilrs kita skunk suka menatanag haptudate camtue.. kan ke malu bila owang bkn Islam pon kata tue bukan termasuk list pakain .. ish ish tak paham tul la..

eeiyss said...

singgah lagi di entri ni... hoho

si kiut lavender said...

ghost writer:

haah..termasuklah dgn si hantu nih..:D

si kiut lavender said...

misskonspirasi:

terlalu obses nak berfesyen mcam tuhla jadiknya...haish...mcam2 ragam

si kiut lavender said...

eiyss:

aisehmeh...kikiki..xhupdate blog lagi...xde smangat n mlas...law buka blog entry ni jelah yg ada..:P

Ruby Mahabbah Fillah said...

sgt dan amat x suka gn perempuan yg beretudung...ttp ats chantek ja..

pas tue pakai legging..

hate it... :(

Lady Emilya said...

hey lavender,anda ditag hee :)

HARITH ISKANDAR said...

mmm pakai sbb fesyen semata & xfaham nilai jd mcm tu la.nnti nk cr awek nk cr yg jenis mudah faham lah

budak penjara said...

ntah..pakai ketat2 je..baik pakai spender je haha

budak penjara said...

ntah..pakai ketat2 je..baik pakai spender je haha

ctk said...

comey ke pkai gitu...huhuhuhu