Saturday, August 11

Bulan Raya Bulan Merdeka


Assalamualaikum w.b.t

sejak minggu-minggu yang lalu, 
laman sosial bising dengan tema lagu kemerdekaan tahun nih yang khabarnya ada unsur politik
masa tu SKL sekalipun tak terdetik nak cuba- cuba dengar lagu tuh
sampailah malam nih
terasa jari terkinja-kinja search di youtube nak dengar lagu tuh buat sekian kalinya

"macam malam ikut siang,
macam bulan ikut matahari,
Satu Malaysia terus berjuang,
janji kita ditepati
Hidup rakyat dibela
Masa depan diberkati
janji sudah ditepati
kini masa balas budi

..........
nak dengar selebihnya sila ke YOUTUBE  
first time SKL tengok video kat youtube dislike sampai 30 +++..~_~
SKL bukan nak cakap pasal politik kat sini
cuma agak terkilan, bukan agak tapi sangat terkilan

lagu yang sepatutnya penuh dengan semangat patriotik 
jadi lagu politik
kesian kat budak-budak sekolah kena paksa nyanyi lagu nih nanti
aura patriotik dah tak ada 
hari yang sepatutnya hari mengenang jasa pejuang-pejuang terdahulu dah hilang
yang ada hanyalah lagu politik yang nak minta untuk budi dibalas
buat jasa pun tak ikhlas..apa punya fishcakela...hadoii..-___-





sama ada kita sedar atau pun tidak
Dato' Lee Chong Wei, Azizulhasni Awang, Pandalela Renong Pamg dan atlet-atlet lain yang ke olimpik 
telah berjaya menyatukan semua rakyat Malaysia
perjuangan mereka telah menghubungkan banyak hati rakyat Malaysia
untuk bersorak kepada mereka, turut sama beremosi, 
turut sama memberi ucapan tahniah dan terima kasih di atas kejayaan dan perjuangan mereka
masa ni semuanya bersatu tanpa kita kaum dan perbezaan politik

betullah, sukan mampu menyatukan hati rakyat Malaysia,
dan kejayaan ini adalah hadiah istimewa buat hari kemerdekaan tahun  ni



daripada tempek video lagu janji ditepati tuh
lebih baik tempek video yang penuh kesayuan  nih
selamat hari raya.^____^

39 comments:

Mastuera said...

waalaikumussalam.kan SKL =.=" geram je.agenda politik je keje.mne patriotikny? dia suruh kite bls budi die.kenangkn jasa dia pula.x ikhls nmenya tu.geram pula rasanya.kesian pejuang kemerdekaan y terkorbn dulu y menyelmtkn negara dri dijajah smpai merdeka kini.jasa dorng x de pun disebut2 dlm tu.

Fiksyida said...

Janji ditepati ye. Euwww. Sbb nk balasan jep tu.. Aku tak dengar terus lagu cenggitu. Hahaha

Erm, iklan bernas tu mmg buat aku sayu. Sedih gila kot. Aku yg berhati komunis ni pun kalau bab2 benda gitu meleleh jugak.

Neway, First. Kahkahkah.

Sarah Mohd Saleh said...

da agak da mesti naks elitkan vdeo bernas.sdih kott.skrg ni takde lagi remaja yg begitu ptriot sgt,mngkin xdiserap semasa kcil lagi.tp ape2 pon,msia still in our heart wherever we go. mmg sukan bjaya satukan,emo kan rakyat msia ;D

si kiut lavender said...

@Mastuera

itulah..nak buat lagu politik tu boleh tapi agak2lah takkanlah nak buat time hari yang penuh sejarah nih....

si kiut lavender said...

@Fiksyida

HAhah..aku pun malas nak dengar tapi dah org kutuk sgt sebab tu gegeh je telinga ni mintak nak dengar...


hati komunis kau ada taman lavender..tu yg cepat je lelehnya tuh..


errr..maaf,,,anda bukan insan yg first...

si kiut lavender said...

@ Sarah Mohd Saleh

hehhe..itu mesti..nak raya dah kan..:)

no wonderlah budak2 sekarang ni kurang semangat patriotiknya..org sekeliling tak beratkan sgt hal..sadiss kot...

and.,.yess..rakyat Malaysia nih hati dia cepat tersentuh..hihihihi

intan izzaty said...

betul3..xpatut2...huhu..sediyh video tu...

Rtp Farra Arisha said...
This comment has been removed by the author.
Rtp Farra Arisha said...

bait-bait dan melodinya tidak seperti tahun-tahun yang lalu...

1000+++ thumbs up to this Eid Commercial Video by BERNAS!!! this really touched me and i thought all of us might accept, appreciate and be grateful for what we've now. :'D

elyna mirsada said...

xpnh dgr pn..xsbr nk ry,hehe

aNiss :):) said...

bila patriotik dipolitikkan, macam tuu laa jadinya.

reenapple said...

tetiba aku rasa patriotik baca entry ini.. huhu

teringat kelas kenegaraan aku dulu.. =D

Encik H said...

2nd..sedih iklan ni..nasib baik aku tak nangis..:(

teringat dulu masa kecik2..tumpang lori nak balik kampung..jauh la jugak..drpd kluang sampai kulai..

Camy Alya said...

selamat hari raya ^^

LadyBird said...

akak baru nak dgr nih.. terukla depa tu.. xkan lagu merdeka pun perlu dipolitikkan..

dwaty said...

Tak dengar lagi... Tapi betul gak... Mcm x ikhlas memberi... Minta balas budi... Ermmm baik nyanyi lagu merdeka sudirman tu... Merdeka...

si kiut lavender said...

@ intan izzaty


ye...xpatut sgt,,huhuhu

si kiut lavender said...

@Rtp Farra Arisha

itulah..malaysia dah kekurangan penulis lirik lagu patriotik kot

and,,yes..congrate to BERnas dalam hasilkan iklan nih...:)

si kiut lavender said...

@elyna mirsada

saya pun baru dgr..:)

si kiut lavender said...

@aNiss :):)

politik dan patriotik xpatut digabungkan

si kiut lavender said...

@reenapple

sekali skala nak berpatriotik

bukan selalu..hehehehhe

si kiut lavender said...

@Encik H

kau punya hati komunis tu up sikit levelnya dari sida-sida..


H dulu balajaq jauh dari keluarga ka sampai kena tumpang lori nak balik...
tapi,,xpa..pengalaman berharga tu
bukan semua boleh dapat, kan..

si kiut lavender said...

@Camy Alya

nak kad raya..:D

si kiut lavender said...

@LadyBird

apa kata akak create lagu baru utk merdeka nih...:)

si kiut lavender said...

@dwaty

irAMA muzik dulu kini dah berubah..\
macam tu jugaklah cara mereka-mereka tuh berpatriotik

boni kacak said...

haha.. ikut je lah..hehehe

eLL said...

tak sempat nak dengar lagi...kalo SKL like 30+++ kali, mesti best...

Fel said...

Hai si kiut Lavender.
#eh

ஜ miss klanika ஜ said...

ikut pahaman masing-masing . for me payah nak puaskan hati semua orang .

вʋввℓɛ ρσρƨ said...

huhu. hana nak ty cket ley? cm ne nak buat border kat entry nie? bukan keliling blog. keliling entry nie. mohon balas kt blog hana . trimas ;)

si kiut lavender said...

@boni kacak

heheh..ikut jelah...lalalala

si kiut lavender said...

@eLL

malangnya..saya xsuid nak menglike..:D

si kiut lavender said...

@Fel

eh2..hai fel

si kiut lavender said...

@ஜ miss klanika ஜ

err...memang susah nak puaskan hati orang..

tapi,,kalau buat benda dengan ikhlas lama2 orang akan terima jugak..:)

si kiut lavender said...

@вʋввℓɛ ρσρƨ

okeyp..:)

Edy Fee said...

3 wira kita di mata dunia
hehehe
hurmmm iklan raya bernas ni syok
!! sedih

si kiut lavender said...

@ Edy Fee

yeah...wira dan wirawati...:)
itulah,,sedih ja hati menengoknya

9n0L4 said...

takleh terime jugok dgn lagu janji ditepati tu. huhu.

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

selamat hari raya 1433H ye maaf zahir batin dari teratak siFaqir 'ilmu (^___^)