Monday, December 26

selamat tinggal cinta fantasiku..


Assalamualaikum w.b.t



cintaku ibarat Romeo and Juliet
cintaku sehebat cleopatra dan Mark Anthony
cintaku umpama Laila dan Majnun..
dan cintaku seromantis Go Jun Pyo dan Geum Jan Di..
opps..(^^,)


SKL bukan nak bicarakan tentang pasangan korang seperti siapa
seperti Shah dan ayu (Lagenda Budak Setan)
atau macam Izzah dan Hariz (Ombak rindu)

tapi,SKL hanya nak berkongsi satu perkara
perkara yang juga ada kaitnya dengan cinta
cinta fantasi...
cinta sememangnya memerlukan pengorbanan
tapi sila pastikan pengorbanan itu berbaloi
sekiranya si dia sudah terang-terangan tak sayangi kita mengapa perlu dipertahan lagi cinta itu
kenapa perlu berfantasi

"belum pernah ada lagi insan lain yang menyayangi aku seperti dia"

mengapa perlu diungkapkan kata-kata tersebut setelah jelas hati kamu berkali-kali dilukai
si dia yang bijak  bermain kata-kata akan terus menjadi super duper orang yang bijak menyusun kata-kata supaya kamu langsung tak mengesyakinya..si dia akan menyusun kata-kata yang teramat manis pabila dia sedar hati kita dilukai dan kemudian cuba mencuci luka hati kita dengan kata-kata manis pluss romantisnya..then,,diulang kembali perangainya,kita terluka dan kemudian kembali pula terjatuh cinta dengan perangkap kata-katanya dengan menyangka si dia amat sayangkan kita..

pegang pada prinsip:"aku layak untuk disayangi dan pastinya ada insan lain lagi yang boleh menyayangi akuilebih daripadanya"

 "si dia pasti boleh berubah jadi lebih baik"

jangan disangka bahawa kita mampu merubah diri seseorang.berhenti bermimpi.kalau kita merubah diri seseorang,maknanya kita bukan mencintainya tapi bayang-bayang seorang insan yang kita miliki yang kita inginkan ada pada dia.,Sekiranya dia seorang perokok mestilah kita terima walaupun kita tidak menyukainya,dan sekiranya dia nak berubah berhenti merokok itu adalah satu bonus buat kita..Tapi bagaimana pula bagi kaki perempuan dan kaki kikis duit??bolehkah kita menunggu mereka berubah untuk satu jangka masa panjang

"Aku tidak akan menunggu dia terlalu lama untuk berubah. Waktuku terlalu berharga untuk dihabiskan dengan hanya menunggu dia"

 "aku masih bahagia sekarang"

kerap kali dia menyakitkan hati ini,kerap kali dia buat air mata ini mengalir,kerap kali hati ini hancur,kerap kali dia menghapuskan senyuman di bibirku...namun cintaku terhadapnya membuatkan aku sanggup lupakan segala keperitan dan ini membahagiakan aku..

jangan seksa hati kamu:"aku berhak untuk bahagia..mencintainya bukan membahagiakan aku tapi membuatkan aku terlupa bagaimana untuk aku mencintai diri ini"

 "di masa akan datang tak mungkin aku dapat menemui insan yang sempurna sepertinya"

dia kaya,hensem,cantik,segak,..pabila bersamanya semua orang akan memandang dan berkata bahawa bertuahnya aku memilikinya..oleh itu,kamu terpaksa menanamkan seribu kesabaran deminya.kamu berasa tidak sempurna bila tiada dia..Jangan merendah diri..cinta sebenar-benarnya cinta akan membuatkan diri kamu istimewa dan terasa sempurna

"aku yakin bahawa aku akan dapat insan yang lebih baik daripadanya"

"semua orang berhak mendapat peluang kedua"

yup,si dia berhak untuk mendapat peluang kedua...dia berhak untuk mendapat peluang kedua setelah menghancurkan kepercayaan dan cinta kita..tapi,peluang itu bukan dari kita,biarkan dia menmdapat peluang kedua dalam cinta dari insan yang lain.

 "semua orang ada kekurangan begitu juga dengan dia"

kata-kata ini sememangnya akan memerangkap kamu dalam kelukaan,ya betul dia ada kekurangan kamu ada kekurangan dan SKL ada kekurangan.Jangan terima kekurangan seseorang sekiranya ia merugikan kamu.Sekiranya kekurangan tersebut hanyalah masalah remeh-temeh usahlah diperbesarkan tapi sekiranya menyusahkan..please,stop it!

"sekiranya dia bersama aku,pasti dia tidak akan jahat seperti dulu"

alangkah indahnya jika dia benar-benar sayangkan kamu,oleh itu dia akan ikut cakap kamu dan tinggalkan segala kejahatannya..usah terlalu yakin kerana kamu mungkin akan menjadi mangsa.Pastikan cintanya tulus atau tidak sebelum kamu berkorban hati dan perasaan sepenuhnya terhadapnya..kerana sekiranya dia masih berbuat jahat kamu juga yang akan tergigit jari hingga terputus..:

"Aku terlalu mencintainya. tidak ada orang yang dapat menggantikan tempatnya andai kami berpisah"

alasan yang kerap kali terdengar selain "aku terlanjur mencintai",untuk kamu terus bersama sekiranya setiap hari kamu terpaksa memendam rasa...bukankah cinta itu indah,jadi,mengapa kamu perlu sakitkan hati kerana cinta?cinta apakah itu..?

"perjalanan hidupku masih terlalu panjang dan dunia ini masih banyak lagi yang belum ku terokai..pasti ada seorang pencinta yang tulus sedang menungguku.."






28 comments:

budakijaupendek said...

cinta tu kan unik.
jgn menderita demi cinta.
tapi nikmati cinta selagi ada. ^^
pandainya skL mentafsir cinta.

Ungu Violet said...

kita perlu jadi kuat dgn cinta...jangan sampai cinta itu melemahkan kita...:)

Puan Kutu said...

Insyaallah kaan ada cinta terbaik buat insan terbaik..:)

Lady Emilya said...

lelaki yg baik utk perempuan yg baik :)

Sarah Mohd Saleh said...

cinta kepada allah swt lagi indah dari segala-galanya ;)

Novelgurl said...

Kekasih hati ♥ ~ Ibu & Ayah
Kekasih sejati ♥ ~ Nabi Muhammad s.a.w
Kekasih kekal abadi ♥ ~ Allah s.w.t
Kekasih tercari-cari ♥ ~ Seorang suami
Kekasih dinanti-nanti ♥ ~ Syurga Al-jannah
Kekasih perlu dihayati ♥ ~ Al-quran nulkarim
Kekasih perlu diikuti ♥ ~ Sunnah Rasulullah

^^

si kiut lavender said...

budakhijau:yeap...
love very unique..
ehem,,,xsepandai mnalah..
hanya pengalaman sekeliling yg mengajar dri..:)

si kiut lavender said...

ungu:sememang cinta bukan melemahkan seorg insan tapi sentiasa memeberi
kekuatan kpada sang pencinta

si kiut lavender said...

puan kutu:ya..
cinta yg terbaek utk insan yg benar2 menghargai dan tahu apa itu cinta

si kiut lavender said...

lady emilia:hurm..(^^,)
komen tersebut mengingatkan saya kpda satu cerita..:)

si kiut lavender said...

sarah:yea...cinta kpda Allah lebih indah dri sgalanya..
tapi jrang org bijak menghayatinya..:)

si kiut lavender said...

novel:nice..(^_^)

El-Janna said...

takut bila sebut pasal cinta

Miss Purple Ungu said...

jiwang jugak SKL ni enh...
yg penting cintailah diri sendiri dulu sblm menyintai org lain ;)

si kiut lavender said...

el janna:1st time bca pengakuan sbegitu..takut?/kenapakah..?

si kiut lavender said...

miss purple:aiseh..
xdalah....juz tulis apa yg tahu...:)

Arep Skema said...

Aduh ayat dia. Memang 'pergi' betul lah kat dalam haaatii ni :D

si kiut lavender said...

arep:
ouch...meresap elok je ea lam hati dya..:)

iszieylyanziy said...

semua orang diberi peluang kedua,,samada sedar atau tidak,,

::WafaIrdina:: said...

semua orang berhak mdapt peluang kedua kan..xsalah kan law kita bagi mereka peluang tuk buktikan blek cinta mereka kt kter??kew cmne?respon sket..

aimie amalina said...

begitu luas makna kata cinta :)
yg terbaik pasti akan menyusuri yg terbaik..

si kiut lavender said...

iszel:haah..
mengakui itu,,,semua org mendpat pluang kedua/sentiasa mendapat another chance in their life...kita sja jrg menyedarinya...:)

si kiut lavender said...

wafa:

mcam yg SKL katakan..mereka boleh mendpat peluang kedua tapi bkan dengan kita tapi peluang uk mereka kenal cinta dgn org lain..

klau btul diorang nakkan pluang kedua,mereka akan serius kali tuh n tak teragak2 melamar kita jadi teman hidup kita

memberi pluang kedua kpda org yg pernah hancurkan hati kita seolah2 kita sdang membenarkan hati kita berhdapan dgn risiko utk dihancurkan hati kita..
pesanan SKL:klau hati telah dihancurkan,pastikan hati tersebut tidak dihancurkan oleh org yg sma buat sekian kalinya..:)

si kiut lavender said...

aimie:
hurm...:)
nice....sesuatu yg baek pasti akan menyusuri hdup kita akhirnya...

eiyzniey said...

Tp susah kan kalau dh btol2 syg ni..
Kite akan sabar jaa..walaupun kdg2 tu..
Cm kita dilukai..

::WafaIrdina:: said...

oke..pandangan masing2 kan...

p semua org berhak diberi peluang ke2..cos we r not perfect...jus an opinion...^^

si kiut lavender said...

eiyziey:

syg pluss dlukai...
bila dri disekat dgn rsa syg n cinta
kadang2 kita sangggup dlukai
tapi,,kena jgak ingatkan dri sendri..
hati dcipta bkan hanya utk dlukai sentiasa

si kiut lavender said...

wafa:

yup,,
berbeza org smestinya berbeza pandangan dan pengalamannya....
heee...:)