Wednesday, August 15

Saturday, August 11

Bulan Raya Bulan Merdeka


Assalamualaikum w.b.t

sejak minggu-minggu yang lalu, 
laman sosial bising dengan tema lagu kemerdekaan tahun nih yang khabarnya ada unsur politik
masa tu SKL sekalipun tak terdetik nak cuba- cuba dengar lagu tuh
sampailah malam nih
terasa jari terkinja-kinja search di youtube nak dengar lagu tuh buat sekian kalinya

"macam malam ikut siang,
macam bulan ikut matahari,
Satu Malaysia terus berjuang,
janji kita ditepati
Hidup rakyat dibela
Masa depan diberkati
janji sudah ditepati
kini masa balas budi

..........
nak dengar selebihnya sila ke YOUTUBE  
first time SKL tengok video kat youtube dislike sampai 30 +++..~_~
SKL bukan nak cakap pasal politik kat sini
cuma agak terkilan, bukan agak tapi sangat terkilan

lagu yang sepatutnya penuh dengan semangat patriotik 
jadi lagu politik
kesian kat budak-budak sekolah kena paksa nyanyi lagu nih nanti
aura patriotik dah tak ada 
hari yang sepatutnya hari mengenang jasa pejuang-pejuang terdahulu dah hilang
yang ada hanyalah lagu politik yang nak minta untuk budi dibalas
buat jasa pun tak ikhlas..apa punya fishcakela...hadoii..-___-





sama ada kita sedar atau pun tidak
Dato' Lee Chong Wei, Azizulhasni Awang, Pandalela Renong Pamg dan atlet-atlet lain yang ke olimpik 
telah berjaya menyatukan semua rakyat Malaysia
perjuangan mereka telah menghubungkan banyak hati rakyat Malaysia
untuk bersorak kepada mereka, turut sama beremosi, 
turut sama memberi ucapan tahniah dan terima kasih di atas kejayaan dan perjuangan mereka
masa ni semuanya bersatu tanpa kita kaum dan perbezaan politik

betullah, sukan mampu menyatukan hati rakyat Malaysia,
dan kejayaan ini adalah hadiah istimewa buat hari kemerdekaan tahun  ni



daripada tempek video lagu janji ditepati tuh
lebih baik tempek video yang penuh kesayuan  nih
selamat hari raya.^____^

Saturday, August 4

Di pertengahan ramadhan


Assalamualaikum w.b.t

sedar tak sedar kita telah pun berada di pertengahan ramadhan
dan SKL sedar sesangat yang dah lama sangat biarkan blog nih berhabuk berhapak
tapi sejak-sejak masuk mood ramadhan ni jadi singkat sesangat
suku masa nak buat persediaan untuk pergi ke tempat barunya
suku masa lagi sibuk dengan nak kejar nikmat di bulan ramadhannya
suku masa lagi sibuk buat kuih raya..hehehe..


klik untuk tumbesaran

walau sesibuk mana pun kita 
walau terhimpit mana pun kita dengan masa
penambahan amal di bulan ramadhan jangan lupa untuk dikejar
hingga ke hari nih belum ada satu hari pun yang SKL dapat full mark untuk checklist ramadhan tuh
tapi, tak palah..cuba perlahan-lahan dengan didik diri
tak dapat full mark tak apa 
dapat suku mark pun jadilah

sekurang-kurangnya kita cuba buat sesuatu di bulan ramadhan nih
bukan hanya dengan berpuasa semata
bukan dengan hanya pegi solat terawih semata
tapi dengan rasai sendiri roh ramadhan tu yang sebenarnya

"jadikan bulan Ramadhan sebagai pesta ibadah bukan pesta juadah supaya puasa kita tidak hanya mendapat penat dan lelah di sisi Allah"