Saturday, July 14

Metallica vs Sudirman


Assalamualaikum w.b.t

sejak semalam jantung berdegup kencang bagaikan Metallica buat konsert di lubuk jantung
tapi degupan jantung itu kini kembali normal bagaikan Sudirman mendendangkan lagu salam terakhir lagaknya


Alhamdulillah, walaupun tak dapat kursus yang diingini namun tetap bersyukur kerana berjaya menempatkan diri di ipta. tapi agak tersentak sedikit sebab ada teman - teman lain yang gagal namun syukurlah masih lagi dapat mengemukakan permohonan rayuan ke ipta. moga mereka selepas ini dapat membuat pilihan yang lebih bijak dan seterusnya melayakkan diri ke ipta. bila sama - sama dapat ke menara gading itu lebih manis kan

destinasi seterusnya telah ditentukan. kehidupan baru bakal bermula. persaingannya juga berubah. persekitaran juga turut berubah. perjuangan akan menjadi lebih mencabar

teruskan berjuang hingga ke akhirnya

err..apakah ini?  macam nak pi berperang lagaknya

dan

sabah..sila tunggu kehadiranku dengan penuh sabar.. ^__^





Wednesday, July 11

WW : Infinity Pool


Assalamualaikum w.b.t

Don't look down: A guest swims in the infinity pool of the Skypark that tops the Marina Bay Sands hotel towers - 55 stories over the city of Singapore yesterday


To infinity... and beyond! The pool stretches 150 metres, three times the length of an Olympic swimming pool


The view over the side: An artist's impression shows the Skypark that tops the Marina Bay Sands hotel towers, including the infinity pool

peh pergh piu
awesomenya rasa kalau dapat mandi kat pool nih..



Monday, July 9

manusia ka hantu.?


Assalamualaikum w.b.t

kelmarin dekat rumah tok SKL ada buat kenduri sikit
sibuknya sangatlah tak terkata
malam pukul 10 lebih baru boleh jejak rumah 
tapi SKL dengan kak SKL saja yang balik dulu
rumah SKL dengan kak SKL berkembar
jadinya masa balik tuh SKL sorang sajalah duk di rumah

hujan renyai-renyai malam tuh buat SKL mudah nak terlelap dalam bilik
terlupa nak mandi bersihkan diri

sampailah..

"Assalamualaikum.."

sayu saja orang bagi salam, sama perlahan dengan hujan yang turun
tapi SKL hiraukan harap kak SKL kat sebelah rumah yang bukak pintu

"Assalamualaikum.." lagi sayu..

dalam hati dah merungut kak tak bukak pintu
dengan malas SKL terpaksa lepaskan bantal  dan jenguk kat tingkap bilik
apa yang SKL nampak dalam gelap malam tu 
ada sorang perempuan pimpim tangan sorang budak kecik dah pun menuju ke jalan
dua orang tuh macam kak dengan anak menakan SKL
SKL cepat-cepat bukak pintu, sebab anggap bayang orang tuh betul kak dengan anak menakan SKL
mungkin ada apa-apa jadi kat jalan tu yang kak keluar 
tapi sampai ke jalan, dua tubuh manusia tu pun dah tak da

dalam bingung SKL terus masuk rumah,mungkin kak dengan anak menakan SKL dah masuk rumah
masa mandi tu sekali lagi SKL dengar orang bagi salam
tapi SKL abaikan dan terus masuk tidur dengan enaknya
___

pagi nih SKL pi rumah kak nak tanya pasal semalam 
tapi..

kak :eh, acu (panggilan SKL dekat rumah) dengaq ndak semalam ada orang bagi salam. sayu sangat..
SKL : dengaq ja..awat kak tak bukak pintu.?
kak : salam kedua tu baru kak bukak pintu, tapi tak da sapa pun. salam ketiga abang (abang ipar SKL) pi jenguk pulak tak da sapa jugak
SKL :eh, bukan dua kali ja ka dia bagi salam..er,,masa tuh acu tengah mandi kot.. lagipun apa yang kak dengan adik pi kat jalan semalam ?
kak: eh, tak keluar pun. duk rumah ja. masa orang  bagi salam tuh kak duk kat pintu ja. abang tak bagi keluar pun

..SKL pun cerita apa yang SKL nampak semalam,.kami berbalah. 
kak anggap tu bukan manusia tapi SKL yakin tu manusia
sampai kak cakap

kak: cuba acu pikir, takkanlah ada orang yang mai rumah orang tengah-tengah malam dalam hujan plak tuh. dahla bawak anak kecik tak berpayung plak. tak logik langsunglah manusia nak buat macam tengah-tengah hujan yang sat-sat ribut sat - sat slow nih.

SKL : Allah..-___-

-Tolonglah cakap tu ORANG  T__T-





Thursday, July 5

Sweet Love Story : Irma Hasmie dan Redza Syah


Assalamualaikum w.b.t

Walaupun agak terlambat tapi Skl tetap jugak nak ucapkan tahniah kepada pasangan yang bagaikan pinang dibelah dua. 

wedding irma hasmie


redza irma

redza irma

redza irma

sorang cantik sorang segak sama padan sama cocok sama romantik sama sweet
moga terus bahagia hingga ke syurga



terlalu indah pertemuan mereka
bertemu di depan kaabah
balik ke tanah air pihak lelaki terus masuk merisik
sungguh syahdu selepas Irma dan suami selamat diijiabkabulkan..
alhamdulillah..kini bahagia milik Irma bersama suaminya..
sumber pic: the kliker

Sunday, July 1

Bukan niat nak menghina


Assalamualaikum w.b.t

kelmarin SKL buat part time dekat tempat keja SKL dulu
cuti hujung minggu tapi pelancong ramai mengalahkan musim cuti sekolah 
dari pagi sampai ke petang tak putus-putus palancong melawat kat sini 
dan bila ada pelanggan tak masuk kedai SKL
SKL akan berdiri depan kedai dan 'mengusha' manusia-manusia yang lalu lalang
bukan saja nak cari bahan untuk mengumpat ataupun nak mengata 
tapi, anggaplah itu sebagai hobi SKL yang suka tengok keletah-keletah manusia yang lain

sampailah satu masa
adalah satu pasangan melayu ni masuk kat kedai sebelah
walaupun pakai pakaian mengalah artis Hollywood tapi wajah kemelayuannya tu tetap ada

si isteri : dekat -dekat sini ada tandas tak?
kak S : adalah tandas awan kat hujung sana tapi jauh sikit, kalau nak yang dekat pi tandas kat masjid sebelah ni sajalah
si isteri : eh, akak boleh masuk kat dalam masjid tu ka? (masa nih SKL pun terkedu dengar soalan nih)
Kak S : eh, akak nih Islam kan ?
si Isteri : Ya Allah.. belum pernah lagi orang hina aku selama hidup aku nih.. muka aku nih tak cukup melayu ka sampai ada orang tanya macam tuh sekali
Kak S : bukan nak menghina, tapi dah kak tanya soalan bodoh macam tuh, dah kita orang Islam sah-sahlah boleh masuk.

si suami yang merah padam mukanya tuh terus tarik keluar isteri dia keluar dari kedai tuh
tapi sempat jugak membebel

si isteri : apa hina sangat ke pakai baju cenggini, orang yang bertutup litup pun ada yang lebih teruk perangainya

SKL sempat ja dengar, tapi Kak S masa tuh tak dengar. mujurlah. kalau tak tak tau apa lagi yang akan keluar dari mulut dia yang boleh tahan lasernya tuh

bila kak S nampak SKL terus cerita pasal pelanggan tuh padahal SKL dengar semuanya dah

haish..macam - macam keletah manusia ni kan
macam mana si isteri tu boleh tertanya soalan yang kurang pandai macam tu kan
tapi kak S ni pun sama jugak sebab tak faham soalan yang orang tuh tanya
yalah dia tanya macam sebab masa tuh dia tu dengan bersingletnya berleggingnya.
sah-sahla tak sopan kalau nak masuk kat dalam masjid
suka sangat tanya soalan luar alam jadik jawapan pun kadang -kadang luar alam jugaklah kan..

| tahniah buat Irine Nadia Marcelo yang kini sah menjadi milik suaminya pada 29 June lalu.


sumber pic : fb irine